HANDYHOME
   WORDT BINNENKORT OMGEDOOPT NAAR  




Meno bestaat sinds 1947 en telt zo’n 150 verkooppunten verspreid in België en Luxemburg. In al die jaren is Meno uitgegroeid tot absolute nummer één in gereedschappen, ijzerwaren, tuinmachines, hout en andere producten die de doe-het-zelver en vakman nodig hebben om hun activiteiten uit te voeren.

Gedreven door het vak gaat Meno steeds tot het uiterste om de klant optimaal te bedienen. Met oog op een uniforme branding voor de verkooppunten Meno, Meno Selfiks en Orga werd een nieuw merk ontwikkeld. De associatieve naam ‘Handy Home’ - opgebouwd uit eenvoudige Engelse begrippen - verwijst duidelijk naar de activiteiten van de groep en springt in het oog en oor dankzij de H-H alliteratie. 

Op woensdag 4 december communiceerde Menouquin dat de doe-het-zelfenseignes voortaan te zullen verzamelen onder de naam HandyHome. Na een periode van co-existentie worden de enseignes Orga, Selfiks en Meno Rood voortaan dus het meer eenduidige 'HandyHome'.

"Deze naamswijziging betekent voor Meno Group een ingrijpende koerswijziging en om het nieuwe enseigne zo snel mogelijk bekendheid in de markt te geven, begint de identificatie van de potentieel 65 verkooppunten bij wijze van spreken al vandaag", vertelt Bogaert.

(Bron : Remarkable 12/2013 en PMG12/2013)

MENO

Begin 2012 trad Hobbyrama toe tot de Meno Group.

“Die overgang is heel vlot verlopen, we zien dat nog steeds als een positieve verandering”. “Vooral het feit dat de groep zoveel aangesloten leden telt, is een enorm pluspunt. Als je het mij vraagt, kan je gezien de huidige marktsituatie maar beter lid zijn van een grote groepering met voldoende slagkracht. Ander voordeel is dat Meno zijn functie als pure aankoopgroepering reeds lang is ontgroeid. Vanuit het centraal magazijn in Nijvel biedt onze groepering quasi dezelfde ondersteuning als de ketens, wat maakt dat wij minder personeel moeten inzetten en de focus bijna volledig op de winkelvloer ligt. De logistieke en informatica-ondersteuning die zij biedt, is van onschatbare waarde! Bovendien is iedereen bij Meno overtuigd van het toenemend belang van de eigen merken, omdat die de verkooppunten nog meer onderscheidend vermogen geven. De slogan ‘Beter werken met grote merken’ moet de klant ervan overtuigen dat het om producten van professionele kwaliteit gaat. Door het groeiend aantal leden zullen de commerciële mogelijkheden alleen maar toenemen.  Over de MENO-folder ben ik bijzonder tevreden. Een eigen folder maken kost veel geld en tijd. Dat Meno zich steeds meer wil profileren als een sterk enseigne, lijkt me de juiste beslissing. Omdat het de herkenbaarheid van de individuele verkooppunten ten goede komt. De private labels kunnen daarin een versterkende factor zijn. Een extra troef voor ons is dat Meno onder de naam Home&Co een sterke divisie voor huishoudartikelen heeft, ook daar kunnen wij als doe-het-zelf zaak de vruchten van plukken!”
(Bron : Publimat News Mei 2013)

 

NIEUWE LEDEN - MENO GROUP - NOUVEAUX MEMBRES

Kaap van de 150 Meno verkooppunten overschreden

De Algemene Ledenvergadering van de Meno Group besliste onlangs om de toetreding van zeven nieuwe verkooppunten te aanvaarden. Opnieuw beslisten enkele spelers uit de doe-het-zelfsector om hun krachten te bundelen met Meno, de grootste coöperatieve in België en Luxemburg op het vlak van ijzerwaren, gereedschappen en DIY. Het gaat om Free Time, een organisatie die met drie verkooppunten in Aarschot, Haacht en Hasselt een overdekte verkoopoppervlakte van 7.500 m² vertegenwoordigt. Daarnaast komt ook Hobbyrama met zijn drie winkels (Zottegem, Sleidinge en Lessines, goed voor 8.500 m²) onder de vleugels van de groep. In het professionele segment werd de firma Ets. Braconnier uit Bertrix aanvaard (2.500 m² overdekt en 5.000 m² buiten). De firma is vooral actief in de bouwsector, met specifieke accenten in de gereedschappen en materialen. Met deze expansie heeft de Meno Group nu de kaap van de 150 verkooppunten overschreden.
(Bron : Dobbit Professional)

 

 

Privacybeleid  |   Gebruiksovereenkomst   Copyright 2018 by Hobbyrama   |   Inloggen